حكايه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مصر المحروسة5

اذهب الى الأسفل

مصر المحروسة5 Empty مصر المحروسة5

مُساهمة من طرف على بابا والسلطان الثلاثاء مارس 11, 2008 3:03 pm

مصر المحروسة 5
**************






سنكمل القصة المردى هتكون المفجئات كتير لزم الكل يصحا ويسمع ويشوف الكلام هيكون على أية هنكمل

من مكان موقفنا المرة إلى فاتت وقفنا عند حورى مع رجل الاعمال إلى عوز يعمل معايا صفقة حلوة

سنبدأ إستعدو للاقلاع بحثا عن مصر المحروسة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رجل الاعمال : ممكن تشركنى فى الصفقة ؟

الولد: أكيد ياريت بس الصفقة دى هتكون أية بضبط ؟

رجل الاعمال : بس الصفقة دى هتكون عبارة عن أنى هكون مؤسسة إعلامية كملة مكونة

من قناة فضائية وصحيفة وطبعا مؤسسة للدعاية والاعلان والنشر المهم أنك إلى هتمسك المؤسساة دى على أساس أنة رئيس تحرير وأنا رئيس مجلس إدارة المؤسسة كلها أنا الصرحة فرحت أوى أول مسمعت الموضوع دة المهم قالتلة موفق بس المهم رجعت وإستغربت لية دة كلة بس الصرحة إنكسفت أسأل على حاجة زى كدة بعد الكلام دة المهم هو لقى علامات الاستغراب بينة علية فقال لى ممكن نكمل بعدين دة الكرت بتاعى أى مشكلة هتوجهك قالى وأنا هتسرف قالتلة ماشى حاضرتك لزم نكمل كلامنا المهم خارجت من المكان

إلى كانت فية بس مش عارف أنا هاروح فين ونا مشى بجانب صور الفلا إلى أنا ماشى جانبها لأيت عربية جاية بسرعة جنونية عليا أنا خفت فركنت فى جانم لقيت العربية جاية عالية ذاد خوفى كل دة فى ثونى قاليلة

المهم وقفت وقلت دة مصيرى حتى إذا وصلت العربية وقفت قدامى بضبط طبعا قالت فى نفسى لزم أتخناء مع البنأدم إلى سايق دة عشان كان هيموتنى لكن وجدت حاجة تانية خالص لقيت بنت زى القمر خارجة من العربية على الرغم من جملها إلى أنى وجدت حاجة تانية خالص أنا قالت أكيد هتتأسفلى لكن وجدت العكس لقيتها بتزعألى وبتقالى إزى توقف فى المكان دة المكان دة عشان العربيات بس ساعتها قالت فى نفسى لزم

اطلع شحنة الغضب إلى جويا فيها نزلت فيها وقالتلها ماتخدى بدل أعتزار وسحبى رخصى دة إلى فاضل

دحكت ساعتها وقالتلها أنتى كمان بتدحكى لا دنتى بتهزرى بأة ردت وقالتلى دمك خفيف على فكرة المهم لقيت الكلام مفيش منة فايدة المهم سبتها ومشيت المهم وصلت بيتى ونمت قالت لزم أستريح شوية منمت لكن النوم كبير وكان وقت طويل المهم أنا لما فؤت من النوم لقيت نفسى فى عالم غريب حسيت أنى تاية المهم غاسلت وجهى وقمت وكان فى أكل فى التلجة وكالت المهم قامت وجهزت نفسى عشان أرجع المعركة تانى المهم أتصلت برجل الاعمال الرجل أستغرب قالى مين معايا قالتلة أنا الولد إلى أنتة أتفقتة على أنكم تعملو

مشروع سوة قالى أة أفتكرتك أنتة بألك كتير أوى متصلتش بيا قالتلة لية هونا بألى وقت كتير متصلتش بيك

قالى أنتة بألك حولى 3 شهور أنا الصراحة صوعقت من الكلام 3 شهور إزى دنة على كدة كنت فى الغيبوبة

المهم قالى تعاللى بكرة الساعة 4 على مقر الشركة إلى عندك فى الكرت المهم قالتلة بإزن الله المهم رجعت البيت وقالت أستنى لبكرة المهم الوقت عادة كانة سنة وستنيت حتى جائت اللحظة وخرجت ورحت الشركة

ولما وصلت لقيت الناس بتعملنى بطريقة جيدة ومقبلة كويسة جدا أنا الصرحة حسيت أنى هتغر لكن دخلت المكتب وقابلت رجل الاعمال وبدائنا نكلم المهم رسمنا كل حاجة بالورقة والقلم وفجاءة لقيت باب الغرفة بينفتح بدون سابق أنظار وجدت شىء غريب وجدت البنت إلى كانت هتخبطنى بعربيتها دخلة ونظرتلها بإستغراب شديد وقالتلها أنتى تانى ردت وقالتلى أنا شوفتك أبل كدة رد رجل الاعمال وقالى أنتة تعرفها

قالتلة دى كانت هتخبطنى بالعربية بتعتها وكانت بتزعائلى كمان بعد دة كلة قالى بجد قالتة أكيد هية دحكت

لما سمعت وقالتلى هو أنتة قالتاها أيوة أنا جاية هنا كمان عشان تخبطنى ضحكت تانى وقالتلى مش قالتلك دمك خفيف قالتلها ونا بحبة تقيل قالتلى ياواد يتقيل المهم رجل الاعمال دحك أوى وقالى كويس ياعنى أنتة

تعرفة بعض المهم طلب منى أنى أهدا واعد مكانى وقال للبنت أجلسى يا أرجي المهم أنا دحكت المردى على الاسم فهيا قالتلى الاسم مش عاجبك ولا حاجة قالتلها لا مفيش حاجة المهم قالى رجل الاعمال أعرفكم ببعض

أرجي و ؟؟؟؟ قالتلى أهلا وسهلا قالتلها بيكى حضرتك أم الرجل وتكلم وقال أنتة إلى تنين إلى هتمسكو المشروع المؤسسة أنا قالت فى سرى ياعنى هيا نأصة بنت تتحكم فينا بس الظهر كان بين عاليا لما سرحت لكن المهم لقيت رجل الاعمال بيقولى أنتة عندك أى إعتراض قالتلة لا المهم قام الرجل وأعد يشرح الكلام إلى هنفزة أرجى لما سمعت الكلام ولقتنى بصلح حجات كتير وفاهم شغلى كويس بصتلى بصة غريبة أنا مفمتهاش لكن كمبت كلامى المهم طلب رجل الاعمال منى أنى أجلس مع أرجى ونرتب كل حاجة والسرحة شعرت بحاجة غريبة تجاة أرجى حاجة أول مرة تحصلة حاجة هزتنى من جوة وغيرت فيا كتير فى اللحظة إلى كنا جلسين فيها هى الصرحة تنتها بصلى البصة الغريبة كانت عنها بتلمع بطريقة غريبة لما بصتلهم الصرحة تهت فيهم بجد وأعدنا نتكلم بس الصرحة غظب عنى لقتنى بحكيلها عن حياتى ولى حاصلى هى الصرحة أعدت تسمع الكلام من غير أى نوع من الكلام وفجاءة لقيتها قالتلى كلمة غاريبة أوى ونا أستغربت أوى من الكلمة الكلمة دى كانت هى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟





إلى اللقاء فى الحلقة القادمة من البحث عن مصر المحروصة مع إستكمال قصة الحب الوليدة بين كل من

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و أنجي أنتظرووووووووووووووووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



الباحث عن مصر المحروسة
على المنسى


على بابا والسلطان
على بابا والسلطان
امتياز
امتياز

ذكر
عدد الرسائل : 147
العمر : 35
الموقع : www.hkayah.blogspot.com
الهوايات : أن تموت فى اليوم ألف مرة مقابل أن ترى الضحكة على شفاة الناس
تاريخ التسجيل : 02/12/2007

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى